DND 369 Sacha Inchi Oil Bantu Kurangkan Kolesterol dalam Badan

shamiera osment
0
DND 369 Sacha Inchi Oil Bantu Kurangkan Kolesterol dalam Badan.| Menjaga kesihatan adalah sesuatu yang wajib dan semakin bertambah usia, semakin penting untuk kita menjaga kesihatan. Last check up haritu, doktor kata I punya kolesterol level agak tinggi dan Fatty Liver pon agak berbahaya. 


Disebabkan itu, I rasa dah sampai masa untuk mengubah diet dan gaya hidup yang lebih sihat. Tapi sebagai seorang rakyat Malaysia yang cintakan makanan tempatan, makanan ber-kolesterol tinggi merupakan makanan rugi. Makanya, I decide untuk ambil supplement tambahan bagi membantu menurunkan my cholesterol level.


DND 369 Sacha inchi Oil soft gel

Kenapa Perlu Amalkan DND 369 Sacha Inchi Oil

Baru-baru ni I diperkenalkan dengan DND 369 Sacha Inchi Oil oleh rakan seperjuangan yang mengalami masalah kolesterol tinggi juga. Beliau menyarankan I mengambil supplement ini yang tinggi khasiatnya, bukan ubat buasir ke apa ya.

Kaya dengan Asid Lemak Omega-3 dan Omega-6

Sacha Inchi (Plukenetia volubilis)
Sacha Inchi Seed


Untuk pengetahuan semua, Sacha Inchi (Plukenetia volubilis) adalah tumbuhan yang menghasilkan biji besar yang boleh dimakan dan yang kaya dengan asid lemak omega-3 dan omega-6, protein, dan bahan lain seperti vitamin E dan beta-sitosterol. Berasal dari Peru, sacha inchi juga dikenal sebagai kacang sacha, kacang hutan, atau kacang Inca.


Minyak Sacha Inchi mempunyai komposisi asid lemak yang serupa dengan minyak biji rami (flaxseed oil). Ini adalah sumber asid alpha-linolenat (ALA) yang kaya, asid lemak omega-3 berasaskan tumbuhan, dan juga tinggi asam linoleat (asid lemak omega-6).


Satu kajian yang diterbitkan dalam Jurnal Kimia Pertanian dan Makanan mendapati bahawa serbuk sacha inchi juga tinggi dalam triptofan, asid amino yang penting untuk pengeluaran serotonin (bahan kimia sistem saraf yang terlibat dalam mengawal selera makan).


Minyak Sacha Inchi Keluaran Dr Noordin Darus merupakan minyak dari biji Sacha Inchi ini yang disahkan tulen oleh DND sendiri. Sacha Inchi ini adalah satu tumbuhan natural yang berasal dari Amerika Selatan, Peru yang mengandungi Omega 3, 6 dan 9. 


Zat-zat ini jika diambil boleh membantu untuk penyakit2 seperti  : 

- Anti oxidant dan anti radang
- Membantu menurunkan kolestrol dan tekanan darah tinggi
- Meningkatkan peredaran darah
- membantu pembakaran lemak dalam badan
- Menstabilkan hormon badan
- Membantu pesakit diabetes di dalam mengawal gula dalam darah
- Membantu meringankan masalah sistem pernafasan


Antara khasiat Sacha Inchi Oil yang terkenal adalah ia terbukti mengurangkan sakit sendi, membantu kesihatan mata, menjaga kesihatan kulit dan rambut, membantu kesihatan mental dan boleh mengawal tahap kolestrol dalam badan.


Keperluan dan kebaikan Omega 3 tidak boleh dinafikan. Sekian lama kita mengambil khasiat Omega 3, 6 dan 9 dari pati ikan, namun dengan kadar pencemaran merkuri kini, hasil laut terlalu terdedah kepada radical toksin yang menjadikan extrak Omega 3 dari ikan tidak lagi tulin, pure atau tidak terhindar dari kemungkinan pencemaran. Maka ektrak dari kekacang Sacha Inchi menjadi sumber Omega 3 yang terbaik masa ini. Ia 17 kali ganda lebih kuat daripada minyak ikan.

Cara Pengambilannya:

DND 369 Sacha inchi Oil soft gel
DND 369 Sacha Inchi Oil soft gel


Pengguna biasa untuk tujuan Penjagaan kesihatan – 1 sachet atau 2 biji softgel diambil 2 kali sehari selepas makan.


Nota: Terdapat sedikit kekeliruan samada Sacha Inchi perlu diambil sebelum makan, sepertimana tertera dikotak/botol namun, Dr Noordin Darus ada menjelaskan menerusi video beliau bahawa lebih elok jika Sacha Inchi diambil selepas atau sekurang-kurangnya bersama dengan makanan kerana sifatnya yang berminyak.

sijil halal sacha inchi dnd 369


I juga mengamalkan pengambilan 2 biji softgel DND Sacha Inchi Oil selepas makan. I dapati DND 369 SOFTGEL dari jenama Dr. Noordin ini disahkan mempunyai MAL (MAL18036146TC),KKM, dan juga HALAL daripada kerajaan Malaysia. Oleh sebab itu I rasa tidak ragu-ragu untuk mengamalkan supplement ini. 


Harga Sacha Inchi Oil Dr Noordin Darus

RM98 Sebotol WM (2 botol RM180)
RM108 Sebotol EM (2 botol RM190)


Bagaimana untuk dapatkan Sacha Inchi Oil Dr Noordin Darus yang tulen? 

cara semak ketulenan ubat,


Jika anda berminat untuk mengamalkan DND 369 Sacha Inchi Oil anda boleh membuat pembelian di :

1. Shopee (proses order 3-5 hari bekerja) 

2. Lazada (proses order 3-5 hari bekerja) 

3. Website (proses order 3-5 hari bekerja)

4. Tiktok (proses order 3-5 hari bekerja)

5. Whatsapp (proses order dalam 7 hari bekerja tidak termasuk Sabtu Ahad)
017-577 0773
012-247 4773
012-564 2773


Cara pembelian Sacha Inchi Oil,


Sebarang promosi terkini korang boleh follow rapat-rapat Instagram rasmi dorang okay. Yang penting beli yang original okay baru dapat semua khasiat yang ada dalam DND 369 Sacha Inchi Oil ni!


Jom sama-sama kita ikhtiar untuk tubuh badan yang lebih sihat ok!



Post a Comment

0Comments

Thank you for dropping by. All comments are fully your responsibility.
Any comments are subjected to the Act 588 MCMC 1988. Comment wisely, and do it with open heart!

Happy Blogging.
For any inquiries, email : shamiera_osment@yahoo.com

Post a Comment (0)

#buttons=(Accept !) #days=(20)

Our website uses cookies to enhance your experience. Check Now
Accept !