f

Eskayvie Diffenz Suplemen Tambahan Bantu Tingkatkan Sistem Imun Badan Melawan Penyakit.

Eskayvie Diffenz Suplemen Tambahan Bantu Tingkatkan Sistem Imun Badan Melawan Penyakit. | Menurut Pihak Berkuasa Sains Kesihatan (HSA), suplemen kesihatan adalah produk yang digunakan untuk menambah diet dengan faedah di luar nutrien normal, dan untuk menyokong atau mengekalkan fungsi tubuh manusia yang sihat.


Pada dasarnya, ia adalah dalam bentuk kapsul, gel lembut, tablet, cecair atau sirap yang mengandungi satu atau lebih, atau gabungan:

Vitamin, mineral, atau asid amino (semulajadi dan sintetik).
Bahan-bahan yang berasal dari sumber semula jadi, termasuk bahan bukan manusia, haiwan dan botani dalam bentuk ekstrak, mengasingkan, menumpukan perhatian. 


Suplemen biasanya diambil bagi membantu meningkatkan sistem imun badan seseorang untuk mencegah serangan penyakit.

Varian Omicron Menyerang Malaysia


omicron in malaysia,


Baru-baru ini, kita dikejutkan dengan peningkatan kes varian Omicron yang sangat tinggi. Malah di Sarawak pun, kes varian Omicron telah melebihi kes varian Delta yang dahulunya tertinggi berbanding negeri lain.


Bila dengar kes-kes ini terjadi di dalam negara sendiri, pastinya saya sendiri pun akan rasa risau dan tak senang duduk. Bayangkan, saya tak nampak virus tu macam mana rupanya. Pergi sana dan sini, tahu-tahu balik rumah je terus tak sihat. Tak sedar kita terkena jangkitan dan kita pun tidak tahu dari mana kita dapat virus tersebut. Yang paling tak senang duduk adalah bila ahli keluarga kita terkena sekali virus tersebut.


kes covid malaysia,
 

Oleh sebab itu, pengambilan vaksin serta dos penggalak sangat membantu untuk mengelakkan diri kita diserang ke tahap yang lebih teruk oleh virus pembunuh ini. Ambil vaksin dan dos penggalak bukan bermakna kita kebal dari Covid-19 ya. 


Apa yang bahayanya varian Omicron ini ialah, kadar kebolehjangkitannya lebih tinggi iaitu lima kali ganda berbanding varian-varian sebelum ini dan jumlah kes harian kini telah melebih 20 ribu angka.


Bagaimana nak bantu kurangkan jangkitan dan penularan virus ini? Pertama sekali, kita perlu ikut saranan kerajaan (KKM) dengan memakai pelitup muka di tempat awam yang sesak, mengamalkan penjarakan sosial dan sentiasa membersihkan tangan dengan sabun atau “hand sanitizer”.


Selain itu juga, penting ya untuk kita sentiasa memastikan sistem imun tubuh kita sentiasa berada dalam keadaan yang bagus. Bagaimana nak dapatkan imun tubuh yang baik agar tidak mudah dijangkiti virus?


Mendapatkan vitamin yang lengkap merupakan salah satu cara untuk memastikan tubuh sentiasa sihat dan sukar didekati oleh virus-virus jahat semua tu. Disebabkan badan kita tidak menghasilkan vitamin-vitamin penting seperti vitamin C dan D, pengambilan vitamin-vitamin ini melalui makanan harian dan tambahan sangatlah penting.

Kenapa vitamin C dan D penting?


kelebihan vitamin c pada musim pandemik,
 

Vitamin C dapat bantu kuatkan daya pertahanan tubuh. Kajian mendapati, badan kita akan senang dapat penyakit jika kekurangan vitamin C. Vitamin C ni pun mudah untuk kita perolehi melalui pengambilan sayur-sayuran serta buah-buahan. 


Vitamin D juga tidak kurang pentingnya dalam menguatkan sistem imun tubuh badan kita. Ia digelar sebagai vitamin percuma kerana boleh diperoleh melalui cahaya matahari. Percaya tak hampir 64.5% orang kita mengalami masalah kekurangan vitamin D?  Ini disebabkan beberapa perkara termasuk cara kita berpakaian, kurang pendedahan terhadap cahaya matahari dan pemakaian sunblock menyebabkan vitamin D sukar diserap ke dalam kulit. 


Namun begitu, kekurangan kedua-dua vitamin C dan D ini dapat diatasi dengan kemajuan sains dan teknologi kini iaitu melalui pengambilan makanan tambahan.

Kemajuan Sains Dan Teknologi Membantu Meningkatkan Sumber Vitamin C Dan D Dalam Badan


cendawan susu harimau,
 

Ada yang pernah dengar nama Cendawan Susu Harimau? Terus terang saya katakan, saya pun tak pernah dengar sebelum ni. Saya baru tahu kehebatan Cendawan Susu Harimau ni selepas buat artikel mengenai Diffenz Junior pada bulan 12 tahun lepas. 


Bagi yang belum tahu, Cendawan Susu Harimau ini merupakan tumbuhan yang tumbuh di kawasan hutan tebal terutamanya Banjaran Titiwangsa dan sangat susah dicari menjadikan tumbuhan ini sangat ‘rare’. Tapi, cendawan ni dah viral ya sebab boleh menguatkan paru-paru dan sembuhkan masalah pernafasan seperti batuk yang kronik, asma, resdung, demam dan juga selesema. 


Tempoh untuk cendawan ni membesar mengambil masa bertahun lamanya. Ia tumbuh di lereng bukit Hutan Khatulistiwa dan sangat sukar diperolehi. Harganya juga boleh mencecah ribuan ringgit untuk setiap gram! 


Dengan kemajuan sains dan teknologi yang kita ada sekarang, penghasilan Cendawan Susu Harimau telah dikultur dan dikomersialkan untuk memudahkan orang ramai mendapat kebaikannya. Malah, kajian mendapati Cendawan Susu Harimau yang dikulturkan mempunyai kandungan nutrisi yang lebih tinggi berbanding yang tumbuh meliar.


Dr Syid Ayob Syid Mustafa Al-Qudri, doktor perubatan dan pakar formulasi yakin bahawa pengambilan makanan tambahan atau suplemen memainkan peranan yang penting untuk membekalkan sumber nutrisi mencukupi kepada badan. 


Beliau juga percaya pengambilan suplemen tidak boleh dipandang remeh terutamanya pada musim wabak yang melanda dunia sekarang. Lebih-lebih lagi jika anda sudah mengalami penyakit seperti diabetes, darah tinggi dan masalah jantung. 
 
harga eskayvie diffenz,


Cendawan Susu Harimau, Vitamin C, Vitamin D dan buah Camu-Camu merupakan gabungan bahan yang terbaik. 


Cuba bayangkan jika anda mengambil 4 jenis suplemen ini secara berasingan, pasti harganya akan mencecah RM499 dan ke atas, tetapi Eskayvie Diffenz menyediakan anda pilihan yang lebih berpatutan dengan hanya RM60 bagi satu botol. Berbaloi kan? Harga mampu milik tapi khasiatnya kayangan! 

Khasiat dan Kelebihan Eskayvie Diffenz


khasiat eskayvie diffenz,
 

Musim Covid-19 yang melanda negara sekarang ini menyebabkan kita dihantui dengan rasa kerisauan dan ketakutan dek trend peningkatan kes jangkitan harian. Jadi, apa yang patut kita lakukan?


Perkara utama yang perlu dilakukan ialah dengan meningkatkan sistem imun badan bagi melindungi diri dan keluarga daripada jangkitan Covid-19. Ia menjadi kewajipan sebagai usaha dan ikhtiar manusia untuk menjaga kesihatan. Perkembangan nanoteknologi makanan kini memudahkan kita memanfaatkan khasiat daripada nutrisi yang terbaik dan menyediakannya  dalam bentuk yang lebih mudah diamalkan.


Tahukah anda? Pada tahun 2002, pelbagai kajian telah giat dijalankan apabila mantan perdana menteri Malaysia, Tun Dr Mahathir Mohamad mengatakan bahawa penyakit batuk kronik yang dialaminya selama bertahun-tahun dapat diubati dengan cendawan ini.  


Jadi, untuk memudahkan anda mendapat khasiat daripada cendawan ini tanpa perlu meredah hutan,  Eskayvie Diffenz telah diformulasikan untuk memberikan kebaikan yang anda perlukan.

Kebaikan Eskayvie Diffenz:


Mengatasi masalah resdung, alahan dan ekzema.
Melegakan batuk, selesema, radang paru-paru, asma.
Menguatkan paru-paru bagi pesakit paru-paru kronik dan perokok tegar. 
Menguatkan sistem imun badan dari jangkitan kuman dan virus.
Digunakan secara tradisional untuk merawat symptom masalah yang berkaitan sistem pernafasan seperti batuk kronik, allergi sinus dan asma.




Saya nak kongsikan kisah Encik Mohamad Nazri Augustine, 38 tahun dari Kuching Sarawak. Beliau  menghidap penyakit asma yang kronik dan terpaksa menggunakan turbohaler yang disyorkan oleh KKM. 


Beliau terpaksa mengambil MC berpanjangan apabila diserang asma sehingga menjejaskan aktiviti sehariannya. Setelah berikhtiar mengamalkan Eskayvie Diffenz, beliau dapat rasakan sendiri perubahan pada masalah pernafasan yang dialami selama ini. Lendir pekat yang sering mengganggu di kerongkong telah hilang dan pernafasan terasa lebih baik dan lancar berbanding dulu. 


Beliau juga pernah dijangkiti virus Covid-19 tetapi disahkan bebas daripada virus tersebut selepas 5 hari mengamalkan Eskayvie Diffenz. Beliau berkongsi pengalaman dan berharap lebih ramai lagi yang beroleh manfaat daripada produk Eskayvie Diffenz ini.   

Kesimpulan

eskayvie diffenz dr.syid ayod syid mustafa,
 

Gaya hidup yang diamalkan oleh kebanyakan masyarakat kini menjadikan kesihatan diri perlu disokong oleh pengambilan makanan tambahan (suplemen). Ia bagi memastikan sistem imun badan berada pada tahap optimum untuk melawan penyakit. 


Pentingnya pengambilan Eskayvie Diffenz untuk perlindungan seisi keluarga kerana di dalamnya terdapat empat jenis nutrisi yang membantu meningkatkan sistem imun badan iaitu cendawan susu harimau, buah camu-camu, vitamin C dan vitamin D.


Diffenz juga ada formulasi terbaik untuk perlindungan anak-anak di bawah 5 tahun yang masih belum menerima vaksin iaitu Eskayvie Diffenz Junior. Dapatkan set keluarga Eskayvie Diffenz bersama Eskayvie Diffenz Junior untuk lindungi paru-paru serta tingkatkan sistem imunisasi badan anda dan yang tersayang.


Dapatkan Eskayvie Diffenz hari ini juga untuk perlindungan harian anda sekeluarga. Hanya serendah RM 60.00 sahaja sebotol. Yang penting kita ikhtiar yang terbaik untuk diri dan keluarga kita.


Berminat nak dapatkan Eskayvie Diffenz? Anda boleh dapatkannya pada laman web dan media sosial dibawah.


Website: www.eskayvie.com 


INSTAGRAM: Eskayvie Malaysia https://www.instagram.com/eskayviemalaysia_/ 




9 Comments

Thank you for dropping by. All comments are fully your responsibility.
Any comments are subjected to the Act 588 MCMC 1988. Comment wisely, and do it with open heart!

Happy Blogging.
For any inquiries, email : shamiera_osment@yahoo.com

  1. Sekarang ni memang penting untuk amik vitamin tambahan, tak kisahlah yang mana, tapi Eskayvie ni memang terbukti bagus..

    ReplyDelete
  2. Sekarang ni memang penting makan vitamin c dan vitamin D untuk imun badan kita semua

    ReplyDelete
  3. Marina memang amalkan Eskayvie ni. Ramai yang kata elok dan berkesan

    ReplyDelete
  4. Wajib amik makanan tambahan untuk antibodi lebih kuat lawan jangkitan penyakit

    ReplyDelete
  5. Kawan-kawan yang pernah kena Covid suggest ambil vitamin ni. Katanya bagus.

    ReplyDelete
  6. Supplement tambahan sangat diperlukan sekarang lagi2 pada mereka yg cepat terkena serangan penyakit.
    Vit C Dan D juga sangat penting utk semua peringkat umur.

    ReplyDelete
  7. supplement sgat diperlukan skrg.. amalkan pemakanan yg sihat dan juga senaman

    ReplyDelete
  8. rakan sekerja yang positif covid amalkan vitamin diffenz nih untuk kembali sihat seperti sebelum ni

    ReplyDelete
  9. sekarang ni penting amik vitamin c hari². Untuk perlindungan diri. Keadaan sekeliling kita x menentu. tambahan covid masih merata²

    ReplyDelete

Post a Comment

Thank you for dropping by. All comments are fully your responsibility.
Any comments are subjected to the Act 588 MCMC 1988. Comment wisely, and do it with open heart!

Happy Blogging.
For any inquiries, email : shamiera_osment@yahoo.com